cookies-varning

torsdag 30 december 2010

Tung flammare

...eller en Heavy Flamer snarare.

Det har inte hänt så mycket på sistone, julfirande och annat trams har kommit ivägen. Men jag har i alla fall fått den saknade kroppen till min Death Korps of Krieg Heavy Flamer från Forgeworld, så jag har börjat fila och limma lite på den.


I nya utgåvan av Imperial Guard-kodexet ska tunga vapen vara monterade på stora 60mm-baser; så jag har monterat figurerna på en sådan istället för på varsin bas. Det har jag ju redan gjort på mina Heavy Bolter- och Lascannon-teams, eftersom de är lite större, men granatkastarna och raketgevären har individuella baser, så jag var lite osäker på hur jag skulle göra med de här. Om ni tittar noga så ser ni att laddaren står på en svart rund skiva, det är en bit magnetpapper jag limmat på, och han har små supermagneter under fötterna. På så sätt kan jag ta bort figuren om han blir träffad.


De andra bitarna på basen kommer från GW's Basing Kit; man får diverse resinbitar med hjälmar, vapen, trasiga standar och utrustning på. Resten av basen ska fyllas med mer rubble förstås. Eldkastarskytten ska egentligen ha en till tank på ryggen, men jag funderar på att hänga den på laddaren istället och låta slangarna gå ihop i metallkopplingen precis framför laddarens vänsterarm. Det saknas en bit slang mellan huvudtanken och laddarens händer också, som jag inte limmat dit än eftersom jag ville vänta tills jag bestämt hur jag ska göra med den andra tanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wayland games

Wayland Games