cookies-varning

torsdag 17 februari 2011

Alexander den praktiske

Hej hopp.

En liten kort uppdatering idag bara. Det har inte hänt så mycket på figurfronten, eftersom jag har ägnat mig åt diverse arkeologiska djupgrävningar i hobbyrummet. Syftet är att bringa lite ordning, och ersätta ett par flyttkartonger med mystiskt innehåll med en praktisk och behändig lådhurts på hjul.

Lådan ifråga heter Alex och kommer från IKEA, alla praktiska prylars förlovade land. Alex har sex utdragbara lådor som är grunda, mycket viktigt, så man kan ställa figurer i den utan att slösa bort för mycket luft. Alex inköptes i höstas på extrapris men har legat begravd och bortglömd under en massa lådor i hobbyrummet.

Här ses Alex under ihopsättandet, i bakgrunden kan ni se två av fynden som jag hittade under utgrävningen, nämligen en obyggd Leman Russ till (jag hittade en och byggde ihop för någon månad sen) och en obyggd Basilisk. Halleluja!

Alex är nu ihopbyggd och tronar på sin plats, i väntan på att jag ska organisera det jag grävt fram och mata honom med det. Jag passade på att fota mina pågående projekt när jag ändå hade kameran framme.

På bilden syns bl.a. tre orker som är grundmålade och väntar på ett bad i dippen. Vidare ser ni några ryssar och tyskar i 20mm som precis blivit påbörjade, samt en brittisk officer och två tyskar i kamoflague-uniformer som dippats. Jag ville testa om det gick att använda dippen på mindre figurer eller om den skulle becka igen detaljerna för mycket. Sist men inte minst tronar en Ork Deff-kopta i bortre hörnet. Den är nästan färdig, jag hållet på att måla metall-färg på alla rör, spikar och pånitade förstärkningar, sen ska den få bada tillsammans med de andra orkerna på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wayland games

Wayland Games