cookies-varning

måndag 20 juni 2011

Eureka!

Jag har varit utomlands, i Grekland närmare bestämt. Semester kallas det visst, men jag känner mig inte särskilt utvilad efter att ha umgåtts en vecka med min mor och andra släktingar om jag ska vara ärlig...

Men en dag flydde jag fältet och gjorde en dagstur i Thessaloniki. Jag gjorde turistgrejen: gick på muséer, åkte på en guidad visning av staden, fotade gamla byggnader. Mitt på dagen hade man några timmar för sig själv att strosa runt i shoppingdistriktet bland tiggare och märkesbutiker. Men där, när jag mest höll utkik efter ett kafé med fritt Wi-Fi, anade jag något bekant i ögonvrån...

Kan det vara...
...ja, en hobbyaffär!
Det var en liten butik inklämd mellan ett kafé och en mobiltelefonaffär. Inne i butiken var det trångt med kartonger staplade från golv till tak. Modeller i diverse skalor och genrer, die-castbilar, tåg och flygplan. Längst in satt en grek och kedjerökte framför en dator och beställningslistor.

Fast besluten att dra mitt strå till stacken när det gäller att hjälpa Grekland ur den finansiella krisen så passade jag på att göra några inköp. Bland annat så fyndade jag en av Italeris senaste modeller, en husruin i skala 1/72 som såg mycket lovande ut.
6161 Wrecked House
Jag öppnade naturligtvis låddan och fingrade på plasten direkt när jag kom hem till hotellrummet, men jag har inte hunnit kolla närmare på modellen än så. Full rapport när jag packat upp väskorna och sovit av mig Jet-laggen.

6 kommentarer:

  1. Jetlag från Grekland? Hade de ouzo på tapp på hotellet eller?

    SvaraRadera
  2. mmm... nej men jag hittade Bacardi Mojitos för 1,5 euro styck på närmaste supermarket...

    SvaraRadera
  3. Med den rubriken trodde jag ju att det skulle vara bilder på grodor.
    Snacka om lurad...

    http://eurekamin.com.au/index.php?cPath=87_126_191&sort=3a

    SvaraRadera
  4. Hahahaha... tja... Eureka är grekiska för "jag har hittat det".

    SvaraRadera
  5. Nej, "eureka" är grekiska för "jag ska spöa den fan som snodde min handduk!"

    SvaraRadera
  6. "It's Christmas time!"

    För alla Skellington fans i alla fall.

    SvaraRadera

Wayland games

Wayland Games